20 June 2011

cam bu*** .


Tumblr_lk7ko0imky1qbrw19o1_500_large
rasa macam tak cukup tidoq ja , ye memang tak cukup pun. --" shit. semalam aku offline awal dari biasa, selalunya orang azan subuh baru aku teringat nak offline. tapi disebabkan kakak aku PESAN(sebenarnya cam paksa je) suruh aku p interview hari nih. so terpaksa offline dan tidoq awai. tapi aku taley tidoq pun sampai kul 6. pusing kiri kanan, berangan macam2, dengaq lagu berjam-jam tak tertidoq gak. last aku usha jam,6 pagi. rasanya pastu aku tertidoq da kott. zZzzz, terjaga banyak kali gak. terdengaq awien cakap tepon. 12.05pm, celaka. tepon aku plk bunyi.
sis: bangun p interview ngan awien stg .
me : ha.. 
sis : la (skg)! .. bangun bangun bangun..
me : ha laa . hmm

tapi aku sambung tidoq balik. 12.40 baru aku bangun kott, pastu sempat lagi nak update status. bangun tengok ada baju kurung awien , 

me : kena pakai baju kurung ke ?
awien : tatau . tapi kalau nak pakai seluaq , kena pakai cam nak p pejabat la.
me : ouh okay. 

aku tataw nak pakai pa. amik kemeja putih kak aku, then jeans yang aku selalu pakai ,haha. bukan nak p interview jadi executive ka natang pa pun. pakai biasa suda la. mandi, siap. p sana, uishh. ramainya pekerja. aku penah p interview camnih. DUA kali! dua-dua tak dapat , sebab dua-dua cakap aku PEMALU. ceh, awal2 memang ahh malu bodoh. nanti aku wat perangai bodoh tataw malu tadak sapa nak amik aku keja plk. tapi kali ni interview at tempat nama ja lain tapi macam company 1 lagi gak. interview for Loan Recovery Officer. bukan best pun. aku tamau sebenarnya.. tapi p je la dari kena marah dengan kak aku. keja kena tepon orang suruh bayaq hutang. sementara tunggu awien tengah di interview, aku usha ahh depa2 ni wat keja. gila BOSAN nak mampos, sepanjang masa tepon orang ja. gila pa, aku dah la tak pandai nak communicate dengan orang. cara aku cakap at tepon cam orang malas ja. setiap kali orang tepon , mesti orang akan tanya aku baru bangun tidoq ka. padahal da memang cara aku cakap camtu kott. kadang2 cara aku cakap nak marah orang , padahal x pun. nanti aku call orang suruh bayaq hutang, depa ingat aku nak marah depa plk. haishh! aku tak sesuai keja ni. 

turn aku, masuk ofis sebelah lagi. aku masuk ja dengaq orang dok hye2. bodoh malu gila semua orang perhati. pastu ada sorang pompuan dok wat senyuman manis plk, senyum x sangga. senyum p la walaupun aku sebenarnya x rajin nak senyum. dia da macam umoq 30ja. tamau la kawan ngan orang tua.HAHA! pastu mamat sebelah dia tunjuk pintu 1 lagi, dia kata yang 1 lagi tu toilet, jangan masuk toilet suda. aku taw laa, haishh! yang lain2 pun sibuk nak menyampuk. masuk ja, aku taw da apa dia nak tanya n apa dia nak explain. sama ja cam interview sebelum ni. sat je dia interview aku, at last.. 
her ; so kalau kitaorang call , bila boleh masuk keja ?
me : err , bulan depan . hee 
her ; eh kenape taley esok je ?
me ; hee. saya nak balik kampung .
her : emm , ni 012blablabla4 confirm nombor kamu yang boleh dihubungi.
me : ye. (awak tanak kol pun takpe*dalam hati) 
okay done. aku keluar ahh, sumpah malu nak lalu at pekerja2 dalam tu. aku jalan tunduk bawah cek oii, laki2 dalam tu dok bubye2 , yang pompuan senyum at aku tadi tiba2 hyeee! aku dah lepas da, beralih je la. aku pun hye, senyum, blah. tak berminat la nak keja dengan suasana camtu, nanti aku kena kawan dengan orang dewasa. aku rindu nak gila2 ngan kawan2 aku. dah la dok umah ni pun aku gak paling muda. nak lepak dengan kawan gila at sini pun akak aku tak bagi da. gila sumbat palaotak aku. haishh. 

kakak aku balik tadi,
sis : ang p interview pakai jeans?
me : awattt ? (sambil usha lappy)
sis : bodo la, ishhh 
me : .........

dalam hati aku nak gelak x sangga dah.HAHA! y so serious huh? mesti dia ingat aku p pakai singlet ni. rilex laa, yang penting selesa.haha..tadi p makan at depan FAM. pastu orang ofis tu call awien. esok dia start keja dah . hee, syok gila depa x tepon aku. bolehlah aku balik kangaq, yeyayy ! :D
sis : awat depa x tepon ang pun ?
me : aku habaq nak keja bulan depan .
sis : bodo la. kira tak dapat la tu ..
me : ... (lagi bagus!HAHA.. nak senyum x sangga tapi cover je) 
wat tataw, sambung makan.. esok nak check duit , dah masuk duit aku, terus nak balik jumpa kawan2 sayang aku . hahaha, rinduuuuu nokk. nak merapu ngan angpa puas2 . aumm! 

No comments: